Samen een gezonde leefstijl
Ekoplaza wil mensen de mogelijkheid bieden om een gezonde levensstijl uit te dragen. Deze levensstijl staat voor een goed en gelukkig gevoel. Naast goede en lekkere voeding is het hierbij van belang om voldoende te bewegen, maar ook om sociaal actief te zijn, te kunnen ontspannen en jezelf naast lichamelijk ook geestelijk te blijven ontwikkelen. Al deze aspecten vormen samen de basis. Door advies te geven over gezonde producten en door voedingscoaches een platform te geven, wil Ekoplaza deze levensstijl uitdragen.
AMBASSADEURS
Ekoplaza heeft een aantal ambassadeurs, die er allemaal van overtuigd zijn dat biologische voeding gezonder en voedzamer is. Ze zien dat biologisch niet alleen bijdraagt aan een gezonder lichaam, maar ook aan een betere wereld en een prettigere leefomgeving. Door onze transparante communicatie weten ze wat ze eten en waar het vandaan komt. Omdat ze zelf zo positief zijn, willen onze ambassadeurs onze visie graag uitdragen om een groter publiek te bereiken.
Onze ambassadeurs zijn o.a. olympische sporters die vertellen over hun ervaringen met sport en biologische voeding. Ook geven wij voedingscoaches de mogelijkheid hun eigen visie over voeding uit te dragen. Hiermee inspireren zij om na te denken over je voedingspatroon en te kijken waar er verbeteringen mogelijk zijn. Maar ook onze eigen boeren en telers zijn onze ambassadeurs en zij vertellen hoe je een heerlijk biologisch product zelf moet telen en welke meerwaarde deze producten hebben.
EEN BEWUST ASSORTIMENT
Binnen het assortiment van Ekoplaza worden bewuste keuzes gemaakt. De levensmiddelen zijn 100% gecontroleerd biologisch. Daar kun je van op aan. Het houdt in dat de biologische producten voldoen aan het Europese wet en het EU-keurmerk dragen. Dit is een van de weinige keurmerken die wordt uitgegeven vanuit de overheid op basis van wetgeving in plaats van een commerciële instelling of Stichting. Binnen de nieuwe formule van Ekoplaza kiezen we 100% voor biologisch!
Dit is de basis vanuit ons assortiment, maar van hieruit kiezen we voor nog een aantal andere aspecten. Ekoplaza wil zoveel mogelijk pure producten en geen onnodig gebruik van veel soorten ingrediënten. Daarnaast zijn een aantal natuurlijke hulpstoffen toegestaan binnen de biologische handel. Echter wil Ekoplaza het gebruik van deze hulpstoffen zoveel mogelijk beperken. Binnen het assortiment wordt gekeken naar de mogelijkheden om het gebruik van suiker, zout en verzadigde vetten te beperken.
SPORTEVENEMENTEN
Ekoplaza sponsort verschillende sporters, sportwedstrijden en sportorganisaties om sport te stimuleren. Naast de verschillende ambassadeurs heeft Ekoplaza ook een samenwerking met CTO Amsterdam, Centrum Topsport en Onderwijs. Ekoplaza voorziet de ingrediënten voor de maaltijdvoorziening van de CTO Amsterdam programma's.
EKOPLAZA ACADEMIE
Het introductieprogramma is ontwikkeld om iedere nieuwe medewerker in dienst bij een Ekoplazawinkel voldoende kennis mee te geven om goed van start te gaan. Het introductieprogramma omvat informatie over het biologische verhaal van Ekoplaza en de diverse keurmerken uit onze winkels.
DE GEZOND LEVEN VERZEKERING
Uit onderzoek van de Universiteit Tilburg blijkt dat de Ekoplaza consument gezonder leeft dan gemiddeld. Ekoplaza biedt daarom ieder jaar aan al haar klanten een zorgverzekering aan die deze gezonde levensstijl beloont.
EKOPLAZA EN WAJONGEREN
Bij Ekoplaza werken op diverse locaties in Nederland werknemers afkomstig uit de Wajong doelgroep. En met succes! Wajongeren die werkzaam zijn bij Ekoplaza zijn veelal jonge mensen die afkomstig zijn uit het Speciaal Onderwijs of Praktijkonderwijs. Kenmerkend voor deze groep is dat ze vaak theoretisch niet zo goed kunnen leren, maar in de praktijk veel talenten blijken te hebben. Wel is het belangrijk dat taken afgebakend en overzichtelijk zijn en er binnen de winkel een vast aanspreekpunt is.
Een jobcoach kan helpen bij het structureren en passend maken van het werk, het trainen van bepaalde werkzaamheden en hij draagt zorg voor een goed inwerkproces. De jobcoach overlegt regelmatig met Ekoplaza over de uit te voeren taken en eventuele aanpassingen daarin, zodat deze aansluiten bij de mogelijkheden van de werknemer. Ekoplaza voelt zich betrokken bij Wajongeren; hun afstand tot de arbeidsmarkt is soms groot.
Wij willen een prettige werkgever zijn, die een medewerker met achterstand op de arbeidsmarkt helpt om zich normaal en gewaardeerd te voelen.
Powered by AdResults